søndag, april 18, 2004

JAM - Våren 2004

En vellykket JAM-konsert ble holdt av Impuls teamet på Saron igårkveld.
Jeg gledet meg over muligheten til en hel kveld med nesten bare lovsang og musikk til ørene ikke kunne klare mer (noe som aldri vil skje med meg og lovsang, om jeg får meddele), og må få si meg ganske så tilfreds med resultatet.

Som møtevert er mine oppgaver å ønske publikum velkommen, ta inn kollekt, telle hvor mange mennesker som er i salen og telle kollekten etter møtet. Ganske enkelt, bare du går i rutiner. Dette må jeg si er noe av det kjekkeste jeg er med på; å ønske folk velkommen, og ta totalt fremmede i hånden. Det gir meg en så utrolig stor glede å få hilse på dem, og bli kjendt med dem på den måten.

Som møtevert får jeg også "backstage-pass", slik at jeg fikk lurt til meg en klem av Stig Sunde og Christian Hesselbergs autograf (!!!).
Dette var da bare noen få av godene som bød seg den kvelden.

Noe som var UTROLIG bittert, var at jeg ikke fikk snakket med Stig om mine synspunkt om tilbedelse og hva ellers jeg har skrevet på bloggen! (Ettersom talen til Stig handlet om akkurat det jeg har snakket om selv)
Satt og ventet en stund, men han var ALDRI alene, så jeg bestemte meg for å gi opp. Noe sa meg alikevel at det ikke var siste gang jeg kom til å klemme Stig Sunde.

Da tiden var inne for Forbønn, la jeg merke til at Thomas (Rake) så seg rundt etter noen å be for, og jeg tenkte som så at jeg kunne trenge litt Velsignelse. Så jeg hoppet over noen stoler og vips var prosessen igang! Jeg vil også nevne en liten aktivitet alle var med på når Stig var ferdig med talen. Vi gikk isammen i grupper på 3-6 stk. og satte oss ned på hva som var å finne av åpen plass i rommet. Poenget var be, be for full kraft! Aldri før har jeg hatt så stor glede av å be før, i hele mitt liv. Gruppen min bestod av Silje Graystone, Silje Aarbakke, Ragnhild Thu og meg, og det var ingen tvil om hvem som kunne det! Silje (G) hadde så ekstremt mye bra å si, så hun snakket mest. Selv ba jeg ikke så mye høyt, men det jeg ba var jeg ganske tilfreds med.

JAM er så utrolig bra, med sitt show, tale, lovsang og kongelig tilbeding av Herren! *Vi vil ha mer*
Klokken er 4 om morningen; Harald tar turen til drømmeland ;)

Mvh Harald