onsdag, april 21, 2004

Satsing på den nye generasjon?

Idag har vært en dag med mange tanker. For å gå nærmere innpå vilke tanker, kan jeg fortelle at "Ny Generasjon" på Bryne Ungdomsskole er på randen av å utryddes. Jeg er eneste (Se: Last man standing) elev på skolen, som er i styret, og jeg har fått et ultimatum: "Er dette slutten, eller skal jeg gi alt for å få flere kristne ungdommer på skolen vår?"
Dette vil med andre ord si at jeg, som er den eneste som ikke har droppet ut av styret, må arbeide en del med å planlegge hva som vil skje, både her og der.

Som jeg snakket (en god del) med Jon Arne om, så er det en stor forskjell på viljen og sinnet.
Viljen er der, backer deg up, sier at du klarer dette uten et ensete problem. Men når vi kommer til sinnet, så forteller det oss hvor urealistisk viljen er, og sier så å si det totalt motsatte av viljen. Dette er i alle fall hvordan det ligger ann hos meg, og det er ikke bra.
Hele meg ønsker å tjene Ham, å engasjere mennesker til å gjøre det samme, men tanken på å feile er en utrolig plagsom og irriterende følelse. Jeg har så inderlig lyst til å gi endel av meg for å få gang på Ny Generasjon, men jeg aner ikke vilken del av meg.

Jon Arne og Pål (Hovstad) har endel å gjøre med Ny Generasjon, men de har veldig mye annet å gjøre, så valgene vil stå på meg.
Støtte er en viktig detalje, og her kommer Jon Arne inn ;) Trenger jeg noen til å hjelpe meg viss jeg sitter fast, trenger noen til å be for meg, eller i det hele tatt, så er Jon Arne der; veldig betryggendes følelse. Dette hjelper meg å tenke positivt om stillingen jeg muligens vil innta. Takk Jonni!

Den viktigste detaljen her tror jeg de fleste forstår.
For at jeg skal gjøre noe som helst, må jeg ha Gud i ryggen og Jesus ved min høyre hånd. Dette fordi jeg trolig ikke vil føle meg komfortabel i stillingen viss jeg ikke vet at jeg er ment for den.
For noen kan det ikke høres riktig ut, men som sagt er det veldig viktig for meg med støtte ovenfra, så jeg har gitt Ham en tidsfrist;
Om Han ikke gir meg et tegn innen 1.Mai, forteller meg direkte/viser seg, vil jeg skrive brev til rektor og once again få gang på Ny Generasjon på BUS!

Så nå vil det bli EN DEL bønn for de neste dagene, der jeg vil prøve å innlede en samtale med Ham, og kanskje finne ut av veien jeg skal gå. Jeg håper den blir rett for både meg og Ham.

Jeg er her, Fader, bruk meg!