onsdag, november 17, 2004

Der det er lyder er det stillhet

Det snør ute. Læreren prøver som vanlig å rekke en utstrakt hånd, men det hjelper lite. De vil ikke. Er lei av økonomi.

Mørkt og koselig er det. Små lyder fra fnisejenter i hjørnet, de klarer ikke å holde seg.
Jeg legger merke til hvor godt jeg hører mine egne fingre fly over tastaturet ettersom de går opp og ned, opp og ned. Skjermene lyser opp over alt, som stjerner på åpen himmel. Duringen fra maskinene kan minne en om de beroligende lydene du hører ombord Colorline, gjerne ved sterk kuling. Du føler deg trygg.
Ingen beveger seg, de sitter bare der. Tomme. Tomme fjes. Kanskje et smil iblandt.

Noen spiller spill, noen sjekker hvor på Deiligst.no's Toppliste de er akkurat nå. Stemmer på seg selv. Bryr seg om noen ukjendte mennesker gir dem komplemang for kroppen sin. Ja, bryr seg.

Klarer egentlig ikke å tenke på muligheten for å stryke i faget, men jeg vet den er der. Klarer liksom ikke fokusere på det læreren vil jeg skal fokusere på. Økonomi er lite interessant.

Ca. 3 av 28 i klassen driver nå med regnskap. Resten gjesper. Vi gjesper.