onsdag, mai 19, 2004

Engelsk Eksamen

Når noen hører ordet "eksamen", friker de totalt ut og besvimer ved tanken på å bli "Ikke Godkjendt".

Dagen var i dag, den 19. mai og det var dommedag for noen. Harald var ikke inkludert i "noen".
jeg gledet meg faktisk. Tro det eller ei, jeg gledet meg! Ingenting er kjekkere enn engelsk-fag, eller, ingenting er kjekkere enn når du føler deg sikker i et fag, du føler du "har roen". FOR en følelse!

Det var nok ikke akkurat et minus at vi fikk bruke PC til å skrive på, da jeg ser flere muligheter i å skrive på data enn ved penn. Mye av grunnen til at jeg følte det gikk så bra var at jeg ikke mistet noe særlig av skriveevnen min etter noen timer, noe jeg pleier å gjøre.

Vi bruker noe kalt "respons-grupper", der vi går isammen en god gjeng på 5 stykker, og gir respons til hverandre etter å ha hørt første utkast fra tekstene vi skriver. Jeg synes vår gruppe er ganske grei, det er blandet av både gode og *dårlige*, noe som gjør at de med litt mindre skriveferdigheter har utviklet sine ferdigheter, og det synes jeg er helt sjefs! Det er slik jeg håper det blir i fremtiden, ettersom jeg ikke liker at gode og dårlige grupperer seg hver for seg. Når de med liten erfaring gir respons til mennesker på samme nivå, vil de holde seg på dette nivået, og forandringer vil skje tregt og heller sakte.
Mens i et tilfelle der det er blandet, vil den bedre parten lære videre til den andre parten. Kult?

I vår gruppe har vi (i alle fall MEG) merket ekstrem forskjell fra hvordan de som var mindre gode til å skrive, har kommet opp på nesten samme nivå som de tidligere "gode". Jeg digger det! Det er først når du virkelig forstår hva som ligger i at man lærer fra sin neste at du forstår hvor sjefs det er.

Pål er absolutt den mest interessanne skribenten i gruppen. Han har en veldig bra måte å få frem stoffet på, og har en ganske så profesjonell skrivemåte, noe dere sikkert har fått med dere ut ifra det dere har lest på bloggen hans.
Selv tror jeg ikke jeg er så dårlig, men av en eller annen grunn begynner hele gjengen å fnise hver gang jeg skal lese opp utskastene mine.. hm. Ikke vet jeg om det er fordi jeg alltid klarer å vikle ungdomskjærligheten inn i historien, uansett vilken oppgave vi har fått, eller om det rett og slett er dritdårlig.. :D

jaja, jeg er i alle fall overlykkelig over at jeg nå har fått innvilget ønsket om langhelg, så nå skal det bli endel søvn! Jeg tror forresten jeg ble så fornøyd med teksten jeg skrev på eksamen, at jeg legger ut en link til den senere. Håper noen er klar for å lese og gi respons ;)

4 Comments:

Blogger Møyfrid said...

hei du!!
du såg villt bissi ud på bryne idag! dæ ska du ha for :o)
uanz: må bare forsikra mg om at du ikkje he fått varige men itte hypersosiale frik-uttrykke mitt!! dæ æ kun meint positivt!! du he jo din heilt egen kjempekoselige, geniale måde å vær hypersosiale på!!
dæ kan me liga!

blessings

5:59 p.m.  
Blogger Pål Berge said...

Å så kjekt! Tusen hjertelig takk for bra omtale, men når det er sagt så er du jo faktisk tusen ganger bedre en meg i engelsk.

Ellers, så var det konge hvor gode gjengen hadde blitt ja, og det har vell du skjylden i=)

Forresten, det at vi ler av deg er KUN positivt, å det vet du!

We see!

12:00 a.m.  
Blogger Harald said...

Takk Pål, sånt hjelper på selvtilliten!
Eg tenke på å skriva litt om alkohol og rusmiddel på vår alder sjøl, håbe det e greit me herme litt.. ;)

Møyfrid! Må bare beklaga. Viss eg holle på å springa ifrå deg må du bare griba fatt i meg :)

Mvh Harald

1:03 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Er jo egentlig bra med eksamen, ellers ville eg ikkje lært nogen ting. Eg lærer nesten like mykje siste veka rett før eksamen enn heile resten av året i forkant!

Du har vel kanskje tilgang til stavekontroll i tekstbehandlingsprogrammet? Liiide luksus! Og samtaler med andre elever?! Kæ det går i... Sånn var det ikkje i mi tid. Kiai kohai, guess who.

9:36 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home