onsdag, juni 30, 2004

I vill natur

Hvem skulle trodd at det fantes rare vesener som satt på benkene i Sandtangen og åt på mocca & donuts?
Mange forstår med en gang hva slags type dyr man snakker om når man får vite hva den spiser. Ja, Haralds favorittmåltid kan ofte inneholde sterke doser av slag mocca & donuts.

Hvorfor satt han alene uti den villeste natur, og nøt lukten, stillheten, idyllen, mens han gomlet?

Vel, det hadde seg egentlig slik at vår venn Harald hadde fått for seg at kaffebaren var en klar mulighet for å finne action på en sløren tirsdagskveld. Etter en del playstation var det rett og slett på tide å komme seg ut. Så med flere sendte meldinger til flere forskjellige personer syklet han vemodig i retning Bryne, i håp om å ikke ende opp alene på kaffebaren stappet full med damer over 30. Håpet raknet desto lenger inn i lokalet han kom.

Den deretter geniale ideen om å ta med seg den dobble mocca'n og donuten ut til Sandtangen ble også herpet av overraskelsen som oppstod da Harald fant ut han hadde sykkel. Ja, for han har før prøvd å sykle med "to-go" kaffe, noe som har vært lite vellykket -da situasjonen oppstod med en ekstra pose donut i den andre handa fant han fort ut at også dette var en heller vanskelig jobb å utføre.

Flere milliliter mocca senere kom servietten til godt bruksmål da Harald nå befant seg i midten av den minste jogge-løypa, en idyllisk liten hage de fleste ikke tenker eksisterer. Benken var god nok, og maten var likeså, så forholdene kunne ikke vært bedre! Plutselig blir stillheten brutt av en skingrende poly-tone, skapt av Nokia for å irritere hva som er av irritasjons-moment. En melding. I håp om at en vakker jente fant kontakt-annonsen hans i Jærbladet, åpner han velvillig opp.
En vakker jente var det, men dessverre ikke en person på søken. Kristine hadde fått hans hungrige rop for sosialisering via sms, og var klar over at stakkars Harald ikke hadde fått et svar på en god stund.

Lettet ble alikevel moder naturs egen sønn, da Kristine fikk frem budskapet han hadde helt glemt. Benedicte hadde sosialisering hos seg, så der var det bare å komme. Skjønt lenge ble han ikke, han syns å huske en unnskyldning om å måtte rydde rommet, for så å sove. Ja, de lå sannhet i disse ordene, men viljestyrken er da ikke alltid til stede.

For en sløv villmann!

6 Comments:

Blogger Fru K said...

Flott at dæ æ andre enn meg så oppdage santangens litt skjulte gleder. Kall meg frik, men dæ en del herligt å sidda der aleina å koble heilt ud. Dæ æ fillen så fillmark, he sitt et ekte rådyr der. WOW!

3:02 p.m.  
Blogger Harald said...

Vidlaste! Sjøl he eg sitt en GOE del ekorn oppigjennom årå. Ekorn e jo favoritt-gnageranne mine :D

3:06 p.m.  
Blogger Pål Berge said...

Men der e jo alltid mange folk i sandtangen? Kanskje ikkje i sommarferien, men sånn ellers.. Nei, æg holde meg te Tinghaug - der love æg dokke dæ æ gudd å kobla av (husk stol).

3:30 p.m.  
Blogger Unknown said...

Tenkte bare eg skulle stikke innom og si at dette er goe' greier! :) I byrjinga då eg såg at du skulle skrive om natur og sånn tenkte eg bare "Ånei, dette gidde eg iallefall ikkje å lesa", men du skrive på en så bra (og tørr eg si original) måte at eg bare måtte fortsette. Det at du her skreiv om deg sjølv i tredjeperson var kult, sjølv om kanskje nokon kan finne på å tenkje at det er noko håvent... Uansett: Kiip åpp de gudd wørk!

3:33 p.m.  
Blogger Harald said...

Tinghaug e nok toppspot nr. 1, men Sandtangs-lysningen e neimen ikkje langt ifrå. Ka du har på tankane og føle for tiå he møje å sei om kefforen plass du helst vil tilbringa chillingå henn.

Å Mona, takk for komplimangå! Blei litt overraska over at du lese bloggn min, men det e heilt konge at du jer det. Ka me at me helse på kverandre en dag? :D

6:44 p.m.  
Blogger Unknown said...

Hei igjen! D e visst mykje me ikkje veit, blant anna visste ikkje eg at du visste kem eg va. tøfft! Viss eg kjenne deg igjen på gata e.l. love eg at eg iallefall sga kosta på deg ein "hei-hei!" :) Snakkes

6:49 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home