torsdag, juni 10, 2004

Denmark, here I come!

Imorgen klokken 05.30 reiser vi fra skolen, ned til eigersund og så ferje til danmark.
Reisen kommer til å bli knallbra, å det gjør sikkert ikke noe at leiren bare kostet 6000 kroner... for 90 elever... (de skulle visstnok ha madrasser, så da skulle det meste klikke) er alikevel ganske skeptisk til lærernes utsagn om "vi har tatt oss friheten til å fordele dere på rom og hytter". Jeg mener, hver gang de skal gjøre det på den måten ender jeg alltid opp med mennesker jeg nesten aldri henger med på fritiden. Bittert.

Skjønt bønn er ingen dum sak, så det kommer nok til å bli en del av det på turen bort.

Er litt halv-irritert på meg selv som skippet Huskirka idag, pga. pakking og planlegging. Det hjelper selfølgelig å vite at Gud er med meg hele veien (tur-retur) mens jeg er borte, så jeg føler meg ikke tunget av dårlig samvittighet.

Jeg aner ikke hva som vil skjer der borte, vet bare at det kommer til å bli sjefs! (Se: "Det er like morsomt som du gjør det til")
Gleder meg så oppi skyene, det er utrolig! Danmark har alltid vert ferierings-spot Nr. 1 for meg, fra barndom av. Her har jeg følt jeg har kunnet slappe av å nyte solens glade stråler. Viss jeg ikke husker feil, så var det vel her jeg lærte å svømme.. (skjønt ordet "lærte" var kanskje å ta litt hardt i)
Får lyst til å beskrive Danmark for meg i et dikt eller noe, men det får vente til jeg kommer tilbake, jeg må nemlig legge meg nå! (klokka 9, av alle klokkeslett)

Alikevel tror jeg jeg avslutter med et gammelt dikt jeg fant på bruker'n min på skole-data'n. Hva det handler om er kanskje ikke så overraskende for enkelte.. :)

Eg e forelska i deg, det e heilt sant!
Når eg ser deg, begynne eg å skjelva i beinå å heile kroppen min går i transe.
Adle di flotte replikkane eg hadde fått føre meg i håve bare forsvinne,
å eg huske ikkje lenger kem eg e å ka eg sko sai. Surt!
Alt eg hadde planlagt å fortella deg, adle følelsanne som sko bringas ud te denne verden bare stoppe opp bag bommen.
Å eg he liksom ikkje sånnen kvide boks bag speielen, sånn som i bilen vårs,
sånn som sleppe deg forbi.
Hadde faktisk våre greit å hatt en pansra tanks.

1 Comments:

Blogger Astri said...

Liiiide.. danmarks tur. weee
Dersom du har hørt noe om hvordan vi hadde det i fjor, gleder du deg kanskje ekstra mye (kremt!!!!!), men du får det sikkert supert uansett. bare noen få tips: Hold deg borte fra fulle dansker, og ALDRI (jeg mener ALDRI), gå ut av hytta di uten nøkler. de du bor sammen med kan nemlig finne på å låse deg ute og bare gå å legge seg!!! snille!!

bare noen enkle overlevelses-tips...

10:03 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home