mandag, juni 28, 2004

Karate Camp 2004

Nå tipper jeg de fleste lurer skikkelig på hvor Harald har vært de siste 6 dagene! Nei? Ok, jeg blir egentlig nødt til å fortelle det uansett!



Som mange vet er Karate en stor glede i livet mitt for tida (skjønt det som stod i årboka var totalt feil, jeg "Lever og puster" ikke dette), så har det seg slik at jeg etter 2,5 år vågte meg utpå isen ved å delta på den velkjendte "Karate sommerleiren" på Tjøme, nær Tønsberg.

Leiren gikk egentlig over alle forventninger -som i at det var ikke i nærheten av sånn jeg hadde trodd det skulle være. Jeg mener, det må da være umenneskelig å trene 3-4 ganger per. DAG? (eller dysje like mange ganger)
Neida, dette var visst en naturlig ting som skjedde hvert år, ettersom jeg forstod.

Jeg har veldig vondt i nakken og anstrenger meg for skrive dette, så du må nok snakke med meg personlig viss du vil vite hvordan det var, men jeg skal i det minste svare på noen spørsmål!

Hvorfor i all verden har du en vond nakke? Skadet du deg på en av de 15 treningene?
Man skulle trodd at en slik nakkesleng kom fra en idrettskade, ettersom man deltar på en treningsleir og aktivitetene for det meste går ut på å denge løs på hverandre. Dette er ikke tilfellet.

Du forstår, etter en vellykket 5 timers gradering uten mat og drikke, må man jo feire det med å bryte uten regler.
Jeg hoppet på en stor fyr fra Kvinesdal, skjønt fant snart ut at jeg ikke kunne være bedre enn ham i både karate OG bryting. Hadde ham på bakken, trodde jeg hadde hele roen, så, i et lysglimt klarte han å komme seg løs og på en merkelig måte få tak i hodet mitt. Resultatet ble en nakke som er vridd 120* til venstre.

Men du prøvde vel å få noen til å hjelpe deg, eller i det minste sparke deg i skrittet for å få fokus bort fra nakken?
Faktisk hadde jeg truffet en veldig snill jente fra Sandnes, som het Iselin, og var 1 år eldre. (Som meg) likte hun å massere, og hadde tydeligvis ikke et problem med å gjøre det i en time. Ikke vet jeg om det hjalp, men det var veldig koselig :)
Synes det er kongelig med jenter som tar seg tid til å massere, forteller mye om hvordan en person er.

Hæh? Du ble massert av en jente du traff der borte? Så du stiftet bekjendtskap?
Tro det eller ei! Det hele startet med at jeg ikke hadde funnet en partner til "massasje-kvelden" som skulle holdes i gymsalen, så jeg banket på Bergenser-jentenes soverom å spurte høflig om det var noen som skulle være med på massasje-timen som ikke hadde partner. En 1 år eldre jente, også kalt Anita, fra Horten sa ja, og slik ble det til at vi kom i kontakt.

Igjen, HÆH? Massasje-kveld?
Jepp, det var litt sprøtt, for i det ene øyeblikket fikk jeg vite navnet hennes, og i det andre knadde jeg henne på rumpa. Hele leiren var egentlig sprø..

Heihei! Hold ann! Gjenta?
Leiren var ganske sprø som sagt, en natt ble vi vekket klokka 1 for å trene. Det var en del hardt.
Snakk om hardt, du skulle sett meg der jeg var den eneste uten luftmadrass...

Det var ikke DET jeg ville du skulle gj..
..du, sliter med å holde hodet i retning skjermen, så vi får heller snakkes senere! Hadm!

6 Comments:

Blogger Hanne G said...

haha du e litt crazy dude! Ble litt nysgjerrig...k menine du med at massasje sier mye om en person? Kom igjen! Sånt tull e bare for flørtitte fjortissa...sukk..at du aldri lærer! Skjærgårds? E du klar? doooooooo.....sukk og stønn! Du får have fun go mad her hjemma då...tamtam tei jei er gla i dei ;)

5:23 p.m.  
Blogger Harald said...

En person som masserer lenge (eller til "pasienten" sier det er nok) er etter min mening en person som viser omhu og liker å ta vare på andre personer. At personen spør om hvordan "pasienten" vil ha det (hvor, hvor hardt, hvor mykt) sier meg at personen er følsom og ønsker å tilfredstille "pasienten" best mulig.

Dette er selfølgelig min mening, ettersom massasje er noe jeg synes er viktig oss mennesker imellom, for å skape bånd og emosjonelle forhold. Jeg synes ofte det er litt dumt at ikke så mange føler det samme.

7:17 p.m.  
Blogger Ine said...

Woho! Hørres gøy ud. Fint at du koste dg :)

1:04 a.m.  
Blogger Harald said...

"Kom igjen! Kom igjen! Sånt tull e bare for flørtitte fjortissa...sukk..at du aldri lærer!"

Beklage å sei at du tar nok en del feil der.. forresten må eg få fram i lyse at du e den styste flørtete fjortissen eg vett om, så hadde "Sånt tull" bare våre for flørtitte fjortissa hadde du jo våre enige.. :D

(haha, *flush flush*)

4:11 a.m.  
Blogger Fru K said...

Ok, enda litt mer glad for at æg lot vær å dra på den lerien. Rumpeknaing!!!!!! Kæ æ det egentle karaten står for!

4:17 p.m.  
Blogger Elisabeth said...

vart kje leiren sånn du hadde fårestilt deg? det e jo konge å trena så møje! å du vart kje banka opp av landslaget i motsetning t meg.. men det va jo konge det og... nei.. du he møje å læra endå sjøl om du fekk gult på leiren.. har våre der 5 gonge eg nå.. å det e fortsatt sjæf... men.. altså.. sein heimkomst frå treningsleiren bør nå kje setta ein stoppar for skjærgårds! eg sov 4 timar eg.. va fornøyde med det.. å så va det ned t skjærgårds mandag måron.. fynke fint det... men det e helgå som e viktigast å få med seg uansett.. det e då det skjer... juppjupp...

11:58 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home