fredag, juni 04, 2004

Silo, spray og "Hva er det med eldre gutter?"

Du er:

"Arwen"

"Vakker er bare ditt fornavn. I tillegg har du en dyphet som få er forunt. Snill og forståelsesfull er også andre gode adjektiver på deg. Du er den perfekte kjæreste."


Merket dere den, jenter? :D

Spray-testen viser seg å være fullt funksjonell på de fleste områder, forstår ikke hva Bjørner syter over!

Jeg har idag, igår og på tirsdag vært hos faren min og jobbet til svetten har silt nedover ryggen som strie strømmer. Du kan begynne å lure på hva jeg har bedrevet?
Vel, høyet kyrne spiser kommer av gress (i store mengder), som lagres sammen med maursyre under trykk, i noen store sylinderformede murverk. En silo. Her har jeg, Joakim Stangeland og Runar Hatteland jobbet på spreng for å tjene inn litt sommer-penger.

Jobben går ut på å ta imot en og en last (-"slått") med gress om gangen, for deretter å jevne gresset ut i siloen. Kjedelig jobb sier du? Neida, faktisk ganske morsomt når du får dreisen på det. Å ta en salto elelr to er heller ikke å forkaste!

Men jeg vil gjerne skrive om noe som ligger på tankene mye for tiden, noe som bryr meg og kan umulig forstås.

Jenter - Hvorfor må guttene være eldre?

Vel og lenge har Harald fundert på dette verdens-omspente og heller naive miraklet "jenter". Min konklusjon er at de er å forstå, viss du virkelig prøver! Men enkelte ting kan bare ikke forstås, samme hvor mye en jente prøver å forklare det til deg.
Hvorfor må jenter ha eldre gutter?

Grunnen til at jeg stiller dette spørsmålet er av ren filosofisk interesse, og den faktasetning at jeg bare er ute etter eldre kvinner, grunnet trolig høy modenhet. Ikke le.
Derav synes jeg det er så ekstremt irriterendes når jeg får høre kommentarer som "hun får du aldri sjangs på" og "hun går bare sammen med eldre typer". Gnister slår til brann i hodet mitt og jeg vil så gjerne overbevise vedkommende om at den motsatte mulighet faktisk ER der! Skjønner?
Jeg klarer rett og slett ikke godta tanken på at jeg ikke kan få drømmedamen jeg så høyt ønsker. Jeg ender opp med å ligge i flere timer ved sengekanten å gråte på bamsen min.. nei, det var en dårlig spøk, men det er seriøst like før jeg feller en tåre over jenters umodne tankegang ang. hvordan de matcher yngre gutter. ALDER TELLER IKKE!

For å fremheve mitt synspunkt skal jeg gi pluss og minus til de to mulighetene:

Fordel ved yngre gutt

*Ønsker bare å tilfredstille sin kvinne. En yngre gutt vil trolig gjøre alt for sin dronning.
*Trenger ikke bil, de bare bærer deg dit du vil.
*Oppfører seg lydig og trofast, bryter aldri ut i slosskamper uten tillatelse.
*Trolig modnere enn eldre gutter, som oftest visere av sin ungdom.
*Som oftest KLAR for et forhold! (Noe ikke så mangen eldre er, siden de strever med lappen, militæret og Universitets-studier)
*Har så ekstremt mye kjærlighet å dele, er du først bitt av basillen vil du aldri gi slipp på ham.

Fordel ved eldre gutt (?)

*Lada 76' modell
*Sexy kviser
*Hår på ryggen
*Jobber trolig på Shell'n

Minus ved yngre gutt (?)

...
...
... finner ingen

Minus ved eldre gutt

*Lada 76' modell
*Sexy kviser
*Hår på ryggen
*Jobber trolig på Shell'n

Oppsummert kan dere selv se hvor mye det er å tjene på å ha en yngre gutt som fast følge. Tror ikke dette er siste gang jeg skriver om temaet, men det er litt sent nå, så det får bli en annen dag.
Må bare spør, hva synes dere om saken? (Føl fri til å skrive så mye dere vil)

God Natt!

6 Comments:

Blogger Astri said...

Hehe...

du æ så søde harald! æ d hytte-hanne du vil ha? så søtt uansett!

Uansett... æ d guttane du snakke m så seie at jente ikkje kan vær i lag m en yngre gutt, eller æ d jentene så seie at di ikkje vil ha deg (tvile på d sista!)?

Sikkert nogen jente så kun vil ha gutta så he lappen, men ikkje je opp. trur d fins EN DEL fleire jente så ville våre i lag m en yngre, snille gutt så dg, enn en eldre gutt m kvese å lada!
bare så du vett d...

4:33 p.m.  
Blogger Pål Berge said...

Hei!

Jeg tror at mange jenter vil ha eldre gutter av akkurat samme grunn som at du vil ha eldre jenter - de er ofte mer modne en de som er jamngamle.

Men som astrid nevnte, tror nok ikke alle jenter tenker sånn!

Ser på saron =)

4:41 p.m.  
Blogger Harald said...

"E nok sånn ja at mange jente foretrekke en skikkelige MANN... En så kan hålla skikkelig rundt de, å så kan banka opp alle de slemmingane så måtte dukka opp!"

Hæh? Dessen tingå kan eg gjer møje bedre enn en eldre.. det e feil å tru at en yngre enn seg sjøl ikkje kan tilfredstilla "kravå" t jentå. Hm.

Uansett, ke det går i? Du ville synts det va FLAUT? Au, den svei.. :D

Men jeg er ikke helt enig i at jenter ønsker eldre gutter, likt som gutter ønsker eldre jenter.
For gutter er det mer ettersøkt å ha yngre jenter, vilke oftest er "lette på tråden", som lettere kan samles opp og brukes til "premie-jenter" for å oppnå status i kompis-gjengen.
Kan vi kalle det en ond sirkel..?

Takk for interessanne tilbakemeldinger, keep'em coming!

8:10 p.m.  
Blogger Aspis said...

Du har jo sagt at eg aldri har kommentert det du skriver Harald, så here it comes (nå har eg gløymt alt du skreiv.., utenom at det virker som om du er på aktiv jakt!)

Liiide løye innlegg. Men :

For gutter er det mer ettersøkt å ha yngre jenter, vilke oftest er "lette på tråden", som lettere kan samles opp og brukes til "premie-jenter" for å oppnå status i kompis-gjengen.

Provoserande. Gudd - eg lige å bli provosert litt av og til.

3:37 p.m.  
Blogger Aspis said...

En ting til Harald; Kor femi er det ikkje å bli Arwen i LotrSpray-testen!? (mobbe mobbe mobbe)

3:44 p.m.  
Blogger Harald said...

Det e heilt greit, eg har nemlig funne ut at eg e ganske femi. I'm okay with it!

(men pass deg uansitt :P)

11:40 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home