mandag, juni 07, 2004

Hva kan jeg gjøre for Saron?

Spørsmålet stiller jeg megselv nesten hele tiden.
Kanskje spesielt ikveld, ettersom det var møte på saron, og tema var hvor god menigheten var på diverse kategorier/felt. Jeg fant fort ut at jeg ville være med å styrke menigheten på steder der jeg tror jeg kan være til bruk. Så fort at jeg stakk opp på scenen og la til at jeg så min fremtid på Sarons-kontoret, noe jeg må innrømme var av ren impuls, skjønt jeg kommer nok til å være der EN DEL fremover. Uten tvil!

Jeg er jo ung og har ikke en daglig jobb å ta til, jeg kan jo få tid til å gjøre en del MASSE! Jeg tenker derfor i retning å begynne i kiosken, sammen med å kanskje få gang på litt lovsangsteam i sommerferien.
Nå har også Kristine ønsket meg med i "tha' writing team" i speakers corner på sarons nettsider, noe jeg finner som en stor ære! Selv beundrer jeg tekstene Kristine skriver, og håper hun vil godta mine skriveri, selv om de kanskje ikke kan måle seg med hennes enda.
Men jeg liker å skrive, så utvikling er da en vei å gå!

Jeg tenker meg litt om når jeg begynner å bli gira på en ny tjeneste, eller noe som høres ut som det krever arbeid, men kommer til å gå fint.
Kanskje selvtilliten gikk litt ned da jeg ikke klarte å fullføre min tjeneste som leder i Ny Generasjon, Bryne Ungdomsskole, og feilet i å få gang på noen møter før sommer'n. Jeg er ikke sikker.
Min integritet er ikke liten, men for at jeg skal gå inn for noe tror jeg kanskje jeg må ta litt om gangen. Ikke grave megselv ned i masse ansvar, som trolig vil føre til å skuffe menneskene jeg deler jobben med. Er det noe jeg misliker på det sterkeste, så er det å såre eller "let anyone down", viss dere forstår mitt uklasserte uttrykk ordrett.

Mulige tjenester/nåværende:
-Møtevert
-Forsanger/Lovsangsteam
-Kiosk-ansatt
-Speakers Corner' skribent

=
Vil jeg klare utfordringene?


Harald i et lovsangsteam? Hæh?
Jo, ja, mange kan jo begynne å lure. Trolig fordi det ofte er sånn at man ikke finner ut hvor god en er før man står på scenen. Jeg håper på å shocke så mange så mulig viss/når jeg først står oppe der med lovsangerene, så dere som leser må ikke fortelle det videre :P neida, men hva jeg mener selv om min stemme er vel at jeg er glad i den. Jeg elsker stemmen min og elsker å synge. Burde ikke det være nok? Egentlig burde ikke forsangere til en viss grad synge bra for å være med, det hele handler jo egentlig bare om å tilbe Ham. Lite tro på at Han bryr seg om hvor fint vi synger, eller motsatt.
Men ikke ta dette for å være reklamasjon av grunnet dårlig sangstemme, jeg tror ikke jeg er SÅ dårlig :)

Jeg håper å få prøvd meg i noen Sommer-møte i første omgang. Går det bra kan vi utvide det til de vanlige møtene utenom ferie. Vi får se hva Han vil med meg!

2 Comments:

Blogger Bjørnar said...

Sjefs! Høres spennende ut. :)

Få gang på det, Harald, få gang på det. *Synges firstemt med nydelige mørke (og kanskje noen lyse) herrestemmer.*

2:22 a.m.  
Blogger Harald said...

Takk for støttå! Sjefs at nogen heime meg på scenen i alle fall :D

3:59 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home