mandag, august 23, 2004

Bordtennis og barnevakt-stemme

Nå er jeg akkurat kommet hjem fra Kristine Stenslands ringe hjem (tolk ikke ordet "ringe" på jærsk, det blir nemlig motsatt av det jeg mener), hvor jeg har fått hjelp til å tolke en novelle jeg slet litt med. Det var en utrolig følelse (se: "skuldrene er lettet") å bli ferdig med oppgaven.
Igjen; tusen takk for hjelpen, Kristine, jeg verdsetter virkelig vårt vennskap!

Da jeg hadde ringt charlotte for å avtale kaffibar-opptrappingen, fant jeg det like godt å ringe den andre favorittjenta mi, HANNE G! Først ble jeg møtt av en stemme som virket normal, noenlunde lik den Hanne alltid pleier å ha, men jeg merket det var noe spesielt.
Jeg hadde fått vite at hun var barnevakt, og tenkte som så at jeg godt kunne tenkt å blitt oppringt viss JEG satt og passet på noen smårollinger (se: "hint") (det kommer forresten aldri til å kje), så hvorfor ikke slå på tråden?

Etter som jeg forstod hadde gutten som skulle begynne på skolen, og jenta som gikk i barnehage tatt mot til seg, og våget å "messe" med Hannes hår. Jeg mener, det er jo bare såvidt JEG får lov til det! Klyper og strikker(?) var festet, og Harald fikk plutselig et komisk bilde i hodet, ja, han kunne så og si SE DET FOR SEG!
Latteren ble for det meste holdt på innsiden, pga. frykt for Hannes "voldsomme" temperamang (la du merke til hermetegna?).

Det var da, i øyeblikkets moment, at jeg fikk høre noe utrolig morsomt. Nei det var ikke den lille jenta som sa at hun ville legge seg (for hvem sier vel det?), det var Hanne som returnerte en kommentar til henne.
Jeg mener, hvem hadde trodd at Hanne, ja, Hanne, hadde BARNEVAKT-STEMME! Noe så utrolig morsomt! Det er noe med barnevakt-stemmer som ligsom kan merkes på laaaaang vei, er ikke sikker på hvorfor, men det er bare slik. Prøv å snakk med en barnevakt i telefonen, så vet du hva jeg mener.
Eller bedre, ring HANNE! Haha.

Hva er det med bordtennis? En sport som så mange synes er helt ufattelig kjedelig. WHAT? Har du noen gang SETT en profesjonell kamp? Jeg kan herved stille meg på pallen av mennesker som HAR.

Først litt fakta: Ballen kan nå opptil 150 km/t, mens det finnes like mange profesjonelle bordtennis-spillere bare i Kina som INNBYGGERE i Norge!!! Det er totalt sykt.
Bare det å sitte å glo på en tv, å tro at en skal kunne leve seg mer inn i programmet enn fysisk mulig er fascinerende. Hvem skulle trodd at en "lang serve" ville få meg til å rope ut ord som "Yess!", "Fy fillen ja!" og "Hallelujah" med et par hender oppi været. Det var like før jeg begynte å be for Svensken som spillte mot Koreaneren. Hvorfor Svensken? Vel, jeg føler jeg kjenner Svenskene bedre, siden de på en måte bor nærmere. Jeg mener, heier du mest på naboen din, eller naboen til bestefaren din?

Må si jeg ble mektig imponert av det Svensken utrettet. Jan-Ove Wagner het han faktisk.
En mann i snart 40-årene, som har spillt elite-bordtennis i mer enn 20(!) år, mot en unggutt og "rookey" med heller strake seiere på rullebladet. Han kjempet godt, though Koreaneren vant.
En av kampens høydepunkter var absolutt da begge spillerene endte opp 6-7 meter bak selve bordtennis-bordet, hvor de lå å blendret, ja, blendret ballen frem og tilbake. Var helt utrolig å se på hvor god kontroll de hadde på ballen. Svensken som hadde ENDEL mer erfaring vant da den duellen.

Et annet høydepunkt var da de fleste trodde svensken ikke skulle rekke ballen i tide. Det gjorde han med glans, og ikke bare det! På spranget gadd han ikke snu hodet for å se hvor han skulle skyte ballen, så han bare skøyt den på "mo-flowen". Var ekstremt å se på hvor rutinert det går an å være; og ja, alles spørsmål er svart med et JA, ballen gikk over på den andre siden og ut. Koreaneren trodde ikke Svensken klarte den, siden han så fremover. Så UTROLI rutti, hvordan er det mulig...

Jaja, det var vel nok om sport fra min side på en go stund. Liker egentlig ikke å kommentere sport, men akkurat denne OL-grenen har min velsignelse. Takk Gud for at det var for mye vind på sjøen til at de ikke kunne vise Seiling! Hvor ligger det action i SEILING egentlig? Seriøst?

(beklager til alle seilere som ble støtt av den kommentaren)
(jeg kommer ikke til å trekke den tilbake)
(HAHA!)

Ting går mye bedre nå. Miljøet i klassen begynner å innta seg, og jeg blir mer og mer klar for et år på Bryne VGS. Eller?
Fant ut at noe av det som dro meg ned i gjørma var tanken på lekser. For mangen vet at jeg gjør ikke lekser, har et dårlig forhold til dem. Vanskelig for å sette meg ned å gjøre dem, sånn generelt.
Så da jeg fikk dem gjordt, ble jeg plutselig mye friskere, nesten hoppende glad. Men jeg er ikke der enda, ikke helt enda.
Men det kommer nok.

La tiden vise, la skjebnen føre, asfalter en vei med Jesus, så vil han med ditt hjerte røre.

-Harald N.

2 Comments:

Blogger unpampelmousse said...

Hey Harald- no, I don't have MSN because I use AIM for instant messaging. My email address is unpampelmousse@hotmail.com I'm excited about being pen pals so write soon! hehe :)

6:33 a.m.  
Blogger Harald said...

I'll try to get that mail made ;)

6:40 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home