lørdag, august 21, 2004

Drømmedame, skjønt ikke en fasit

Nå synes jeg egentlig det er forderdelig å sitte inne med data'n og tv'n på en lørdagskveld. Jeg hater det. Særlig siden jeg fant ut jeg var ekstrovert. Skikkelig surt.

Positive sider, viss det skulle være noen, med å glo på tv-aparatet fremfor meg er for eksempel at jeg ser noen utrolig sjarmerendes kvinner til tider. Vi kan da nevne Marie Arredondo, Kaya på Tv2-chatten og en jente i musikkvideoen til Kanye West's "It All Falls Down"(se bilde) (utrolig bra sang forresten).

Når alt dette kommer på en gang så begynner til og med simple mennesker som MEG å tenke. Tenke på hva som er kvaliteter i jenter. Må de være fine på utsiden eller innsiden? Kanskje begge deler?
Har faktisk tenkt en del på dette før, og har rett og slett bare ikke tatt meg tid til å skrive om det. Nå som Herren har gitt meg en pause (velger jeg å tro), så kan jeg like gjerne få GANG på det!

Drømmejenta vil ha -

Søte, feminine trekk. Med det mener jeg et sjarmerendes smil, søt latter, søt stemme generelt. En integrert sangstemme hadde vært lett å elsket.
Vakkre øyne, typen du kan sitte å se inn i for flere timer.
Langt, stritt hår. Lengre enn skuldrene. Egentlig samme vilken farge, men som min bror er jeg svak for brunetter, gjerne helt svart.

Hun må ha tro på
trening, og at menneskets natur innebærer et sunnt kosthold.
Et bra selvbilde står høyt på listen min, ettersom jeg trolig bare vil prøve for hardt å skifte meningen hennes om seg selv viss det er for lavt. Hun må være selvbevisst og vite selv hvor hun står og mener. En jente med god selvtillit er bra, skjønt ikke så god at hun tror hun er bedre enn andre. Hun må ha tro på menneskeverd, altså ikke være rasist eller ha noen former for fordommer. Hun MÅ være ærlig.

At hun er Kristen er nesten en selfølge, da jeg nå forstår filosofien i Terje Riskedals kloke ord:
"Hadde jeg vært isammen med en jente som IKKE var kristen, hadde jeg bare brukt all min tid med henne til å forandre hennes tro."
Med andre ord er den en skikkelig turn-off med jenter som banner... :D
Neida, de har like mye rett til å ta egne valg i livet som alle andre, men MIN drømmedame ville altså ikke misbrukt Herrens navn.

At hun bryr seg om meg, og virkelig viser det, både psykisk og fysisk er en kvalitet jeg lengter etter. Som en føler og tolker trenger jeg en jente som kan vise følelsene sine for meg, både offentlig og alene. Jeg trenger en jente som kan ta like mye vare på meg som jeg ville tatt vare på henne.
Akkurat her tror jeg kravet er litt høyt.. hun må på en måte være veldig lik meg innen omsorg.

Ingenting får meg til å føle meg mer elsket enn å bli massert. Nesten like glad blir jeg når jeg selv får massere jenta jeg setter pris på. Jeg kan med andre ord sitte å kna til det ikke er fingrer igjen på handa. Synes nesten det er uhøflig å stoppe før mottakeren sier det er nok.
Det er da ikke sikkert det alltid er et pluss, ettersom hun må LIKE å bli massert, ellers føler jeg meg nyttesløs. Tror (dessverre?) ikke det er så mange som tenker slik.

Som væremåte
kan hun godt være ei glajente som alltid er klar for å finne på noe. Sporty. Litt småfrekk og uten grenser. Hørte jeg noen si strikk-hopping?

Noen har kanskje også merket at jeg er en kosegutt, selv om jeg kanskje ikke liker å innrømme det offentlig. Eller, Bjørnar liker ikke at jeg innrømmer det offentlig. Jeg mener, hvem kan vel ikke like seg når Catti kaller en "posekatt!", eller hva Aspis?

Å sitte og klemme meg i ti minutter burde være barnemat for drømmejenta mi. Hun er forståelsesfull og klengen. Hun elsker å holde meg i handa, bare for å vite at jeg er nær henne, bare for å kjenne at jeg er der sammen med henne. Å vite at hun trenger meg gjør meg glad.

Noen FÅ kan også ha merket at jeg er den romantiske typen. Jeg er RÅKLAR, ja, RÅKLAR for å gå lange månneskinnsturer å snakke om stjernene og lete etter de teite bjørnene som aldri er der (eller som jeg i det minste ikke kan se!).
Å gi en rose til min kjære funker fremragende bra. Gjerne hver gang jeg får sjangsen til å kjøpe en til henne/har penger til det.
Som nevnt ovenfor kan jeg sitte i timesvis å bare se på personen, uten noe som helst kommunikasjon enn de fire øynene som møtes. Skjønt det er utrolig viktig at en konversasjon går lett som en lek, at ingenting holdes inne. At ordene kommer av seg selv.

Når dette er sagt ønsker jeg å meddele at dette ikke er et fasitsvar på jenta jeg kommer til å dele livet mitt med. Selv blir jeg glad viss halvparten av ønskene blir tilfredsstilte.
Det er derfor vi forestiller oss en drømmedame, slik at vi har et clue på hva vi er på leting etter.

Uansett trenger jeg nok å vokse endel før jeg blir isammen med en jente, jeg er trolig ikke klar for et skikkelig forhold enda. Så mye som må holdes styr på. Man må ha balanse i livet for å holde et forhold bra og stødig. Jeg har ikke et balansert liv enda :-)

7 Comments:

Blogger Ukjendt kvinne i 20 årene said...

hehe... du Harald komme te å vær ugift i en alder av 60, får den damå der, ska du leida lenge itte

2:19 a.m.  
Blogger unpampelmousse said...

Hello again, Harald!

No, sadly, I haven't planned on being an exchange student in Norway. But now that I think about it, I would love to! I will be visiting France next March, but I'm sure it won't be as cool as Norway would be.

Listen, I know this sounds dorky/dumb but I've always wanted to have a pen pal from a different country. You seem like a nice guy so I was wondering if you would want to do something like that. If not, that's ok, but let me know and I can give you my email address. :)

6:25 a.m.  
Blogger Harald said...

It doesn't sound dumb at all, Susan.
My saying is that you could never have enough friends, so I would be happy to have you as one :)
Btw, do you have MsN?

Jorunn: Viss kånå mi dør før eg er 60, så ok, men viss du ikkje heilt forstod ka eg meinte så trur eg du trenge lesa om igjen...

10:56 a.m.  
Blogger Ukjendt kvinne i 20 årene said...

forsto jo ka du meinte, men eg trur bare du ska leida lenge itte bare halvparten og... kanskje heilt te du e 60...

11:59 a.m.  
Blogger Harald said...

Eg trur ikkje det ska ver så vanskeligt å spora opp ei jenta som eg passe godt med, og som fylle nogen av desse kriteriene.
Men viss DU seie det så, Jorunn.. :)

2:19 p.m.  
Blogger Karin said...

jajamennsann Harald.. Takk for veiledningen til ditt hjerte :P :P :P

7:19 p.m.  
Blogger Aspis said...

LOL! Liiide mange krav du stiller. Lykke til, hehehe!

Jeg mener, hvem kan vel ikke like seg når Catti kaller en "posekatt!", eller hva Aspis? - fatte ikkje kæ du snakke om..

10:48 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home