mandag, august 02, 2004

En heller konge kveld

Ja, du hørte rett! Fytti flate for en kveld, som virkelig hadde vært sårt savnet.

De sier morgenfulen er gul i munnen, men det var ikke tilfellet her i gården. Våknet 2, sto ikke opp før 3.
Følte jeg hadde kastet bort så å si hele dagen allerede, noe som irriterte meg mer enn noe annet, ettersom sola stekte bedre enn bestemors stekepanne. Bittert.

Dagen var så litt tvilsom ut, spesielt siden jeg ikke hadde et clue om hva jeg skulle ta meg til. Etter så mange dårlige forsøk på filmkvelder de siste dagene var det rett og slett uaktuelt å prøve igjen, så hvorfor skulle jeg ikke bli med Kristine på Bibel & Bønn hos Kent Tjelta? Jeg var faktisk litt tvilsom til å begynne med (sto sikkert opp på feil tå), siden jeg fikk vite at jeg trolig ikke kunne "blande" meg inn i mengden på 5-10 stykker.

Etter litt tenketid lyste forslaget opp i hodet mitt som en sol jeg tidligere på dagen hadde gått glipp av, og jeg ble med! Fyttigrisen det viste seg å ikke bli en angret avgjørelse.
Noe som kanskje gjorde situasjonen bedre var at 50% av de 8 oppmøtte (meg, Kristine, Silje G, Iselin, Bjørnar, Kent, Ragnhild T og han eg aldri husker navnet på, beklager så mye!) ikke hadde vært på BB før, slik at trykket ble en del lettere. Vi startet opp med litt bønn, også begynte vi å snakke litt fast og løst om forskjellige ting i Bibelen og sånn generelt. Jeg slet litt i begynnelsen, med å holde følge, eller forstå hva vi i det hele tatt snakket om, men etter hvert gikk det mer og mer naturlig å få ut noen ord om diverse temaer. Sjefs!

Når det nærmet seg slutten ville Kent ha oss med på finne ut om vi kunne få frem noe i lyset ang. tungetale, for det hadde jo vært sjefs å kunnet utvikle seg i det feltet. De 4 som kunne, ba for oss som ikke kunne tungetale. Det var helt spesielt, men ganske kult, ettersom jeg fikk en kortfilm i hodet mitt mens de ba. Lurer veldig på om hvor den kom fra.. :)
I kortfilmen ser jeg først en ryggrad som bygges på i stor hastighet (som et tog på skinner, det går ganske fort), for så å bli forvandlet til en eviglang torne-gren (se: "og de laget Ham en tornkrone") som fortsetter helt til den når et kors, som den vikler seg rundt. Ganske spesi.
Tenker på å lage noen bilder på drømmen, men så er da ikke verdens beste innen kunst, så vi får se!

BB var slutt 2200, men vi likte så godt sofaen til Kent at vi ble videre utover. Noe som heller ikke var feil, ettersom mennesker som Steinar, Catti, Gunnar, Torstein og Aspis stormet inn en etter en da de fikk snyss i at Silje og Kristine bakte boller! Nam!
Resultatet ble en sjefsgjeng som "poket" om hvem som ikke skulle få bolle, og lovsang ut til klokka 2 (takk for genial gitarspilling fra Torstein)
Så da bollene var nede og Kent måtte på nattevakt, forsvant Bjørnar, Gunnar, Aspis og megselv (hørte noen kalle meg "Hakke"?) ned i den dype kjelleren i Bjorlandshuset for å finne ut at de manglet DvD-spiller. Bittert.
Dermed raste vi med film-bussen til Aspis "kåk", ettersom han hadde både DvD og surround (and the crowd goes WILD!).
Filmen var helt konge, og Kevin Spacey gjorde atter en gang en god opptreden i stjernerollen. Husker ikke hva den heter, men kanskje Bjørnar gjør? Ja?

Uansett var det en guuudd kveld med akkurat passe mengde action på bordet, så nå kan jeg godt tenke meg å ta meg en lur. Skal jo skyte NM imårra! Og folket heier på hvem? Meg? Takk, takk!!!

Psst! Viss det er skikkelig bra vær imorgen, så er jeg med på alt som har med uteaktivitet å gjøre.
*Hørte jeg noen si sandvolley?*

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Viss d blir någe av den sandvolleyen, så e klar! ellers e eg kjempe klar for nattfotball på onsdag ;)
nå he eg endeli fonne ud koss eg kan kommentera uden blogg..! :)
heising EirikB

1:39 p.m.  
Blogger Harald said...

Gudd Eirik! Få gang på aktivitetane! :D

2:20 p.m.  
Blogger Fru K said...

Kjekt at du likte deg på BB, kult at du blei med! :-)

9:17 p.m.  
Blogger Ine said...

Hallau!
Sykla forbi deg når du renska blokke udfor huse. men eg trur kje du såg meg. hørres ikkje det ud som en sånn kontakt annonse? Anyway, enjoy the rest of the summer, and take care!

6:56 p.m.  
Blogger Ine said...

Hei Harald! Tenkte bare at eg sko sei at eg he skifta URL t: http://two-shoes.blogspot.com :)

4:32 p.m.  
Blogger Harald said...

Greit Ine, eg ska få retta opp i det! :)

(å nei, eg lakje merke t deg når du sykla forbi, beklage)

5:25 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home