mandag, august 16, 2004

Førsteinntrykk

Da var første skoledag over, og jeg sitter igjen med et førsteinntrykk som sveier begge veier.

Der satt jeg i kantina på Bryne Videregående Skole. Fullt med tanker om tingene rektor sa. Plutselig kom det, hun ropte opp en hel gjeng jeg aldri hadde hørt om, og der var jeg selfølgelig med. Eneste kjendte fjes var Marie, André BD, André BS og Morten.
Ikke mennesker jeg hadde hengt særlig mye med før, men som jeg trolig kom til å henge mye mer med i nærmeste fremtid.

Gjengen bestod av ca. 7 jenter og 13 gutter, deriblant ca. 5 av guttene var 18 år. Påbygg er en rar fremgangsmåte...
Planen er da selfølgelig å bli godt kjendt med disse "eldre" typene til russetida nærmer seg. Haha. Seriøst.
Læreren var heller vimsete og kanskje (litt) kjedelig. Noen kalte oss en "problem-klasse", men hva er egentlig standard-snittet for å bli en godkjendt problem-klasse? Spørsmålet om jeg og Marie med vårt 4.6 snitt er de største nerdene i klassen, er en evig film-rull i hodet mitt.

Noe som alikevel var ganske spesielt var at jeg endte opp med en blond jente jeg hadde falt for før. Da jeg sier "falt for", så mener jeg at hun var veldig veldig søt, med noen utrolig blå, glittrendes øynes, som saffirer. Husker ikke om jeg skrev om det på bloggen, men samtlige vitner fikk visst høre meg dagdrømme på sofaen på saronskontoret senere den ettermiddagen. De lo. De LO!
Man skulle tro en manns beskrivelser av en vakker kvinne ble tatt seriøst, men ok.
Noe som var heller dumt var at hun ikke virket lik dama jeg drømte om. Hun spurde læreren om røykepause, noe som fikk meg til å dømme med en gang. Det er dumt at dømming ofte kommer så automatisk, skulle ønske jeg ikke gjorde det.
Jobben min fremover blir i alle fall å få kontakt med henne og resten av klassen, for å finne ut om vi har felles interesser, osv.

Blir jo litt spennende med skole, ved tanken på at jeg har lovet megselv å bli kjendt med absolutt ALLE av de 200 elevene på trinnet... haha... seriøst

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

What!!? he dokke 200 elevar på trinnet?? D e jo heilt vilt, då klare du vell nesten ikkje å læra navnå på alle... Me he to klassa, med 15 i kver :P ser
Helsing eirik berge

8:39 a.m.  
Blogger Harald said...

Haha, ja, trur nok du komme t å ha det lettere enn meg akkurat på det feltet :D

3:39 p.m.  
Blogger Astri said...

Tell me, harald:
Kem he dokke t laerar?
5 i fraa paabygg? K d ae for noge rart? Ae d en bra klasse saa aeg boer satsa paa aa komma i t neste aar?

3:37 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home