lørdag, august 28, 2004

Haha.

Den årlige(?) "hvem-bryter-først" konkurransen ble ikveld holdt hos Aspis.
Spenningen var stor, spesielt siden utpsykingen fra motstanderne ble satt i gang ved første øyeblikk.
Eirik var den jeg trodde ville holde lengst, Aspis var den som skulle slå meg. Med andre ord så jeg ikke for meg en seier. Ikke da føttene begynte å verke etter et drøyt kvarter.

Siden "Gladiatoren" ble påvist til ikke å holde på mer enn 2.5 timer, valgte vi heller den gode gamle "Titanic", med sine 3 timer. De fleste oss hadde allerede tenkt igjennom planen om å sette seg ned med verdigheten i behold, etter knappe 20 minutter. Men vi visste at verdigheten IKKE ville være i behold! "Bare tapere gir opp", var mottoet som gikk fra munn til munn.

Lite visste vi om at kneet ville gro fast etter bare 2 timers kontinuerlig ståing.
Fulle av uutholdelig smerte og hallusinasjoner om å sette seg ned i den myke gode sofaen bak oss, ble enkelte drevet vekk fra virkeligheten.
Vi trodde først at Eirik hadde nådd Nirvana, men så kom vi på at han var kristen, så da han fallt bakover mot sofaen med et etterfølgendes stønn brast meg og Aspis såklart ut i latter, ja, latter! Haha.
5-10 minutter etterpå hadde han nådd angre-stadiet. Ja, han var rett og slett uten håp, eller, han hadde virkelig fått et nytt håp om å klare absolutt ALT vi utfordret ham til. For en drømmer.

Vel skal være sagt at mannen ikke hadde spist på 11-12 timer, mens jeg bare hadde spist 10 timer siden. Aspis holdt seg utfor den diskusjonen -jeg tror han åt før han stakk på saron! aha.
Noe som var spesielt surt for Eirik var at det bare var et kvarter igjen av de 3 timene, da han møtte veggen. Surt. Det kommer til å bli mye tull og tøys ang. Eiriks nederlag de neste månedene (tror ikke det varer i flere år, Eirik, ta det med ro), og vi kommer til å kose oss på hans bekostning, ja, kose oss!

Resultat: Delt 1.plass går til Asbjørn Bakke og Harald Norheim
Udelt 1.taperplass går til vår hardt-jobbendes Eirik Berge

Kommentar fra utøverene:
Harald- "Trudde egentligt det va Eirik så sko gå av me en seier, men det vise seg jo at en kan ta feil. Nå trur eg eg komme t å ta feil fleire gonge framøve!" (med en etterfølgende smålatter)

Asbjørn- "Han prøvt skikkeligt å psyka ut Harald me den småfisingå si, må sei an mesten lurte meg au utav leken, men når alt kom t alt så såg me jo kem så vant."

Eirik- "Heihei, det e en sport kor utpsyking e lovligt! Uansett, så VILDT bittert!"

Siste jeg fikk med meg før vi splittet veier var utsagnet "Viss dere ser meg le på utsiden, så er det fordi jeg griner på innsiden". Nevner selfølgelig ikke navn...

Haha. For en bra kveld.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

for dei som har tenkt å prøva denne Ol grenen: Stående.
Så må d bare nevnes at vi hadde disse reglene:
d er ikkje lov å bevege føttene!
ikkje lov å bøye overkroppen ned å "tøye", eller klø seg på leggen!!
og du må spør om tilatelse viss du ska sei noko... ein komentar t filmen går bra uten tilatelse...

Ellers vil eg bare sei at eg e klar for revansj! :)

eirik berge

12:38 p.m.  
Blogger Hanne G said...

HAHAHAHAHAH! Jippi så gøy! Lure nestn på om eg vil bli m og engang, i å m at eg påsto at d va lett som en fjær...mulig eg tog feil ja. Men, så visteg kje om alle de maxi reglene som kløing på leggen osv. Anyway, når Eirik e klar t revansj, I'll be ready too!!

1:29 p.m.  
Blogger Bjørnar said...

For nogen friker!

Gratulerer, Hakke og Aspis.

Erik: Oi oi oi... Hva kan jeg si? Du kommer til å få høre dette! Ditt beste kort er å arrangere omkamp snarest mulig. Det kan selvsagt ikke redde deg helt (du sitter i saksa). Kanskje kan det likevel redde deler av æren din...

Men seriøst, gutter: Titanic??

7:31 p.m.  
Blogger Harald said...

:seriøst:

3:12 a.m.  
Blogger Aspis said...

Det var den lengste filmen Hakke hadde! =)

Og lengre enn alle mine.. Det er ingenting femi med stort skip og isfjell (som sjølvsagt er tema).

3:31 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Anonymt vitne: Aspis spiste PÅ Saron....

12:27 p.m.  
Blogger Harald said...

AHA!!!
Skamme seg, Aspis, SKAMME SEG!

1:05 p.m.  
Blogger Aspis said...

Eg hadde et pizzastykke, ja. Og eg ser ingen grunn til å skjule det. Viktig å forberede seg til konkurranse ! =)

2:25 p.m.  
Blogger Fru K said...

Enig der asbjørn. Utrolig urutinert å gje seg sjøl et handikap ved å la ver å spise før kamp! URUTINERT! Æ det liksom sympati de vil ha når de holde på å svima av av sult i kampens hete?

6:18 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home