mandag, november 22, 2004

Nå er det offesielt! ...tror jeg

Kvelden hadde jeg egentlig funnet ut på forhånd.
Jeg skulle ta det med ro, kanskje trene litt før jeg skulle ned på kaffibaren.
Men vent litt... kaffibaren... mandag... hm, noe stemmer jo så absoLUTT ikke!
Feeeeeeeil, det stemmer, ja, det STEMMER! For gjett to, nei kanskje til og med TRE ganger på hvem som var på sitt livs første styremøte på KAFFIBAREN???

Du tenker nok noe lign. "CRAZY!!! WHAAAAT??? LIIIIDE, JA, LIIIIDE!!", å tro meg, du har absolutt ikke vært den eneste!
Lenge har jeg nå gått uten jobb, ettersom avløserjobben hos papsen ikke funket så utrolig bra lenger. Valget ved å kaste en stein uti mørket, for å se om noen sa "au" var et smart move; rundt sovetid, ca. 1230-1300 på lørdag, ble jeg oppringt av en god mann.
Navnet hans var Thomas, han jobber på kaffibaren, å han spurde meg tre spørsmål:

"Har du fremdeles lyst på jobb?" -Ja
"Hva med idag?" -Ok
"Hva med ?" -Klar som et egg


Dermed hoppet jeg bokstavelig talt ut av den gode varme sengen, med det gode lodne, fuzzy teppet hengende etter i bokser-strikken. Rasket meg opp, spiste, fikk mor til å kjøre meg, å vips, ja, legg merke til vips, så hadde min første jobbedag på Kaffibaren begynt! hahaha, å så glad jeg ble (så glad jeg ER!)

Det var noe med det. Alt var på en måte tilrettelagt, og det var sjefs! Gud var med meg hele veien.
3-4 ganger var jeg farlig nær å ødelegge min første dag ved å knuse noe på kjøkkenet.
Tror du neimen ikke Han var der for meg hver BIDIGE gang? Så utrolig bønnesvar, slik som Han gav meg noen "Warnings" der jeg trengte det mest. Velger å tro at det lå mye i at jeg hadde en positiv holdning, å at Han visste jeg trengte dette! Ååååh, så sjeefs!

Tilbake til styremøte
, så fikk jeg innsikt i veldig mye av hvordan ting foregikk for tiden. Mye snakk om hva som feilet, hva som kunne rettes på, osv.
Jeg var ikke AKKURAT den som snakket mest. Følte liksom ikke jeg hadde autoriteten... men det gikk greit, jeg gjorde nok et "greit" førsteinntrykk ved å hilse på alle (Se: "Få endene til å møtes").

Må si meg imponert av Thomas i mange tilfeller. Han tok så og si aldri ordet, han er nok ikke en ta-ordet-fyr. Men hver gang en bestemt person som ikke var tilstede ble "baksnakket", var det alltid ham som satte samtalen på rett kurs igjen. For en bra mann!

Til å begynne me blir det annenhver lørdag. Også noen kvelder.
"Lørdagskvelder? What? Å du er..?" 16! Ja, 16 hér! haha
Som ryddegutt har jeg altså lov å være der inne, å rydde. Jeg er fyren som kan stå inne (på kaffibaren), å vinke til de som er eldre enn meg på en LØRDAGSKVELD! Hvor utrooolig kult er ikke det?
(La meg få vise litt fjortiss-tendenser, det er ikke såå mye igjen av dem)

Jeg vil få mitt eget Crew-skilt, noe som beviser at jeg jobber der. Noe som vil få meg inn. Jeg vil få 40% avslag på alt jeg kjøper Over En Lav Sko. Noe som trolig vil fordoble mitt koffein-forbruk.
Er jeg klar? Hvem er klar? Hørte ikke?

----->Hééér!!!<-----

Vil avslutte med å medgi at jeg konfronterte fyren som kom på ideen med slushmaskinen, utenom at jeg visste det var ham som hadde funnet det på. Jeg spurde om den ville forsvinne i nærmeste fremtid, ettersom mange, deriblandt meg reagerte sterkt på det røde sirkuset.

"Okok, eg forstår det nå! Det va ikkje en vellykka idè! Det e GREIT!!!"


Wooops... :D

15 Comments:

Blogger obs said...

Jeg tror en gratulasjon er på sin plass. Gratulerer!

1:50 p.m.  
Blogger Hanne G said...

hehe, dette fortalte du meg før du skrev innlegget Harald..klarer ikke holde munn gjør du vel! :)setter så meget stor pris på å ha deg m på revyen dude! Du e dn mest talentfulle sanger-mannen (mann? hahaha) jeg kjenner, ja, for jeg kjenner nok ikke så mange mannfolk(igjen:hahah) som synger..MEN d vil ikke si at du ikke er dyktig..for fyyy søren!! :D (Hvem fikk TB til å stigråte, hvem hvem hveeem? HÉR HARLAD)

10:20 p.m.  
Blogger obs said...

TB? Torstein Bjorland?! STRIGRÅTE?!!!

10:46 p.m.  
Blogger Marge said...

Gratulera Harald!
Du komme te å ver min favoritt"kelner" på kaffibaren!! Uten tvil!! og, eg må bare sei...hadde eg vore 5 år yngre....

12:07 a.m.  
Blogger Harald said...

Hahaha, Torstein Bjorland! nei desverre, men eg tror kanskje han skal komme å se, så sjangsen er jo der? :D

Takk Hanne, du e allti grei! La forresten merke t at eg tok feil påse... (gidd å ha ligast muligt påse så meg uasnitt!)

Margunn... ååå bare vent! Eg blir nok voksen en gong eg au!
(noge du au sikkert blir t slutt.. :D)
Savne deg, kanskje du bare koma heim får å se revyen? pliiiis

hahahadm

12:34 a.m.  
Blogger Mamma Karlsen said...

å eg meine det Harald. WIIIILT!!! Grattis så masse:) trur du blir perfekte for jobbing på KeyBee! eg e klar for å komma å kjøpa kaffi av deg, eller at du rydde bordet mitt:P du er kul, ha en god jul!

8:35 a.m.  
Blogger Marianneoggabriel said...

Sjefs, Harald! Gralla, gralla:-) u go, man. Mohaha:-)

4:33 p.m.  
Blogger Harald said...

Njaaaa, vettkje om du fortjene å få bordet ditt rydda av av ryddegutt Harald, Tone.

Men viss du stappe en lapp neri bokså mi mens eg går forbi deg, så kanskje eg kan bli meir medgjørlige :D

Nei! Eg tulle!!! Rydde av bordet t dei eg kjenne så fort eg kan. hah

5:01 p.m.  
Blogger Pål Berge said...

Lapp som i penga elle lapp som i telefonnummeret..?

6:26 p.m.  
Blogger Harald said...

Pål, hyssssssj!

(skjønt begge alternativå e liga verdsatte :D)

8:36 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hæ? He du ikkje nummeret? du kan få det av meg...

Jon Arne

10:10 p.m.  
Blogger Harald said...

Å jonni... *din skøyer*

11:34 p.m.  
Blogger Pål Berge said...

< 14iss-harald >Åhh, tihi Jonni. Å, æg blir så røde. Din skøyer Jonsi. Tihi! < /14iss-harald >

12:08 a.m.  
Blogger Harald said...

ok Pål, du e herved utestengt fra Kommentaror-Eliten på ubestemt tid. Ja, UTESTENGT! Måååå ta seg i samen, måååå ta seg isamen!

2:59 p.m.  
Blogger Pål Berge said...

Håbe du kødde liga møje så meg ;)

3:18 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home