lørdag, juni 04, 2005

Vann

Jeg innrømmer det!



Viss noen skulle komme til å si at "jamen vann smaker jo ingenting", så ville jeg satt dem i bås. Vann smaker absolutt noe! I høyste grad!
For å bevise dette har jeg laget et dikt:

-----------------------------------------------------------------

Vann smaker idyllisk.
Vann gir liv der det finnes intet.
Vann smaker himmelsk.
Kanskje forståelig, det er jo der det kommer fra.

Vann smaker tilfredstillendes.
Om du trener, spiser middag eller ligger i blottet sol.
Vann smaker legende.
Den beste kuren mot det onde som sitter i kroppen din.

Vann smaker frihet.
Frihet til å ikke bry seg om man nettopp pusset tennene.
Vann smaker energi.
Du trenger ikke mer enn et glass før du løper ut i hagen.

Vann smaker orginalitet.
Gjett hvor mye vann man finner i melk?
Vann smaker mektig.
Hvor mye har du drukket i forhold til det som er igjen på jorden?

Vann smaker "noe større".
Kan vann virkelig oppstå ved et stort stjernesmell?


-----------------------------------------------------------------

Hva ville verden vært uten vann? Død. Alt trenger vann. Alt som er verdt og beholde ihvertfall. Ikke "diss" vann!

(Diktet er dedikert til mine kjære veninner Ingrid og Gunn-Rita)

14 Comments:

Blogger ina said...

haha, vilt løye!

Vatn æ veldig godt, men ikkje når du ska drikka viilt møje på korte tid!! Seie bare en ting te dæ: Aldri igjen!

1:43 p.m.  
Blogger Harald said...

Jo, Ina! Du trenge vatn for å leva! Ikkje holl igjen!

(haha, ja eg vett du snakke om bilrebusen)

6:35 p.m.  
Blogger Hanne G said...

Hallo min gjøk!
Har ik $ på mobilen, så beklage eg ik svarte deg igår...men, eg har altså bestemt meg for ikkje å ver med. Å eg vett d e litt drid...jaffal nå som Oddbjørg å Eirik óg ska ver med...men, eg komme t å komme på øvingane litt...å få gratis brus..meine..få mange klemma å bli oppdatert!

Du, det var utrolig godt å se deg igår, det er nge med utstrålingå di Hakke....ååååå miiin Hakke...lalalaaaa! :D

8:56 a.m.  
Blogger ingrid said...

når du ser meg å gunn rita.. så tenke du på vatn?
ke udstråling he vatn? jaja d he jo mange egenskaba då.. men vatn?
d e gjennomsigtigt du ser d mesten kje? men aligavell... mange takk for diktet! ;) du e en sjefskar harald! jilt at du stakk innom på lordag

9:49 a.m.  
Blogger Harald said...

Hallois?
Diktet va jo heilt sånn out of the blue, det har jo absolutt ingenting me dokke småjente å gjer :)

Greiå va vel at eg sko dedikera det nesta dikte mitt t dokk? Eller?
(lide forvirra!)

Takk Hanne...
forresten! vil du sjå utstråling? sjå degsjøl i speilet, ditt lille lykketroll!

10:05 p.m.  
Blogger ingrid said...

hehe harald e forvirra, gøøy ;) jaja me følte oss veldigt spesielle når me fekk dikt diktert t oss ;) mange takk :)
why can't all boys be like harald.. skrive dikt, øse på me komplemang å kjøre gule scooter.. :P

8:51 a.m.  
Blogger Harald said...

For då hadde dokk jo ikkje sitt forskjellen på meg å alle de andre frikane på gule scooter!

:)

5:06 p.m.  
Blogger ingrid said...

åjo... your one in a million.. å me den hjelmen e d vanskele å la vær :P hehe digge den jelmen litt alså.. men eg trur kje an redde deg frå døden alså..

6:49 p.m.  
Blogger Harald said...

Helm for looks, Jesus for safety!

9:47 p.m.  
Blogger ingrid said...

bra sagt, bra sagt...

10:38 a.m.  
Blogger Møyfrid said...

Ja me elske vatn!

4:03 p.m.  
Blogger myrna said...

Stiligt dikt du;)


Vatn er viktig. Me dør hvis me ikkje får nokk å drikke. Me blir sjuke hvis me ikkje får vasket oss. Vatn er deilig å svømme i. Men vatn kan også ver farlig; me kan drukna i det!

hm. Vann e litt rart, egentlig..

(eg lage link eg, ok?)

3:28 p.m.  
Blogger MJosephine said...

stilige dikt:)

7:31 p.m.  
Blogger David said...

vann er digg

5:06 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home