lørdag, mai 07, 2005

På god vei?

Idag har solen vært fremme! O fryd!

DC Talk - In The Light


Dagen begynte bra. Min gode venn og far nr.2(=D) Arne Berge sendte meg en melding hvor han lurte på om jeg var klar.
Du lurer nok på hva jeg skulle være klar for?
Min FØRSTE skikkelige kjøretime!!!
Jada, du hørte rett.
Ettersom min mor aldri har tørret øvelseskjøre med mine eldre brødre, og jeg frykter øvelseskjøring med min far mer enn noe annet (har vært vitnet i baksetet når mine brødre skulle prøve seg), har altså Arne valgt (bevisst) å ta meg til seg på opplæringens vei!

Respons fra Arne etter min første økt med hardtrening (haha):
"Dette syns eg var veldig bra til å være første gang, Harald"
Åååh! Takk igjen Arne! :D

Deretter var det rett til Over En Lav Sko, hvor jobbing skulle pågå i ikke mindre enn 3 timer.
Jeg gledet meg. (Igjen) hvorfor?
Idag skulle jeg læres opp på kaffemaskinen!
Ettersom Pål Berge (min medarbeider og gode venn) lærte seg det sist lørdag, var dette også et "must" for meg! (Unggutten har jo jobbet der mye kortere tid enn meg, han kunne ikke få overtaket! Hah!)

Respons fra Thomas, etter jeg hadde laget melkeskum:
"Veldig bra skum Harald. Veldig bra!"
Åååh! Takk Thomas! :D

Det du kan bestille av meg, når jeg er på jobb er følgende:
-Caffe Mocca (selfølgelig)
-Kaffe (Denne er VELDIG vanskelig! Ikke prøv hjemme!)
-Caffe Latte
-Espresso og dobbel espresso
-Varm sjokolade
-Iste (Helt ærlig den beste isteen som finnes -og jeg sier det ikke bare fordi jeg jobber der!)
-Thomas' Moccachino (utrolig god. Spør Johan og Oddgeir for den gode responsen!)

Ja, jeg kan nok lage mer, men da må du ikke forvente at det skal smake "kvalitet" enda!

Det kan også nevnes (for å offentligjøre et overtak jeg har på Pokke) at jeg kan SLÅ INN varene på kassa! Jeg er jo enda i begynner-fasen, så skal du kjøpe noe av meg må du forvente å stå en liten stund mens jeg finner ut ting etterhvert :D

Så jeg sier det som Ove sikkert ville sagt det:
-Eg må sei eg e på goe vei!

6 Comments:

Blogger Anne said...

så kult Harald! Glede meg te å blir kunde sjå deg!:) Æ du der i kveld forresten?

7:14 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Han kan slå inn! HAN KAN SLÅ INN! Gratulerer, og fra meg å Ali G -- RESPECT! =)

Sånn ellers, kæ fillen, va du ude å øvelseskjørte med faren min? Kefor får kje æg hørra sånt før det ligge på nettet? =P

8:37 a.m.  
Blogger Harald said...

Pål:
"Lyse - Den beste måten å få med seg nyhetene"
:D

Anne, eg vett ikkje om eg va der DEN kvellen, men viss det hjelpe, så e eg jo der (sivilt) samen me pokke eller nogen andre MESTEN kver kvell! :)

2:57 p.m.  
Blogger ingrid said...

hm.. d e sånn at eg mesten må stikka innom en kvell jo! hehe så får me sjå om d e noge stas hehe ;)

10:02 p.m.  
Anonymous Anonym said...

D e skam kjekt å øvelseskjøre!! Så snillt av Arne å ta deg me på d ;) D virke som om du har hatt en rektig så bra dag! D e bra! Stå på du, så blir d gudd ;)

Kram från Ellå

3:02 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Hey!! "Første kjøretime"!?!? Hva..i alle.. hvor... hvem..skal jeg liksom..skal DU!? Altså, sitter du der og SKRIVER at det DER var din FØRSTE KJØRETIME!? Hvor ble det av MEG oppi det hele da!? Husker du ikke..eller har du GLEMT det, kanskje? Eller skal jeg bare droppe denne stridsøksa og step away from the vehicle siden du egentlig ikke hadde lov til å lærekjøre med meg uansett... - okei, greit, takk fint, hei.

8:06 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home