torsdag, august 18, 2005

Musikkens Makt

Akkurat nå sitter jeg for meg selv, som jeg gjør alt for ofte. Det som holder et ekstrovert menneske som meg oppe i slike situasjoner har som oftest vist seg å være toner. Toner får meg til å tenke, å bruke hodet til mer enn å bare sitte med en fordømt datamaskin.



Fiolin...
Piano...
Gitar, trommer, sekkepiper, pan-fløyter og Aretha Franklins merkverdige høye og laaange toner. De er alle her, rundt meg. Jeg føler meg ikke omsvermet, nei, langt der ifra!
Det er ikke så lenge siden jeg begynte og legge merke til hva som egentlig ligger i hver en tone, strofe, dur... selv vet jeg ikke engang hva en dur er.

Greia er at jeg vil vite det. Jeg vil så gjerne lære hva en dur er! Alle disse tingene som flyr oppi hodet mitt... jeg vil sette navn på dem!

Er det noe jeg er redd for, så er det muligheten for at jeg ikke er en musikalsk person i det hele tatt. Det høres kanskje rart ut, men det er virkelig en forskjell på å like musikk og forstå musikk.
Har jeg gehør?
Har jeg musikalsk retningssans?

Kanskje jeg bekymrer meg for mye. Kanskje er drømmene mine ikke utenfor rekkevidde i det hele tatt?
Dette har jeg tenkt å finne ut!

Lundehaugen, here I come!!!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lykke te Harald

10:28 a.m.  
Anonymous Anonym said...

så bra at du æ klar for Lundehaugen!:) æg ao he veldig lyst å læra sånne ting, får bare satsa på at det går fint=)

11:50 a.m.  
Blogger Ragnhild said...

Så lenge du faktisk har lyst å lære sånne ting så er jo halvparten av arbeidet gjort!
Drama/danse-folk som ikkje har lyst å lære slikt en gang sliter så WILT mye mer enn musikkfolk som interesserer seg for sånne ting. Trur det kommer til å gå kjempebra med deg! Du har hvertfall spiriten!! :) Lykke til! Gleder meg til å se til glade åsyn på skulen...

4:07 p.m.  
Blogger Møyfrid said...

Masse lykke te, Harald!

Du fortjene nogen villt bra år =)

8:44 p.m.  
Blogger Harald said...

Takk Frode!
Takk Raggus!
Takk Møyfri mi! :)

(liiide klar)

4:53 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Halla Harald :D
Vett egentle ikkje heilt koss eg endte opp på denne siå di då, men uansett nå e eg nå jaffall her :P
Kjekt å lesa at du glede deg te å begynna på Lundehaugen då, virke jo som det e plassen for deg :D Komme nok te å ble kjempekjekt det då! =) Men, trur du kje du komme det å savna oss i "gamle goe" 1AAC då? :P Hehe.. Jaja, eg e vel stort sett klar for VK1 på Allmenn jaffall, men konne godt hatt ferie nogen vege te når eg tenke meg om :P Men uansett, du får kosa deg masse på Lundehaugen, så ser me sikkert en gong =)

8:50 p.m.  
Blogger Harald said...

Mari! Så kjekt!

Jo, eg glede meg wildt. Vett det blir noge for meg ;)

Men om eg komme t å savna dokke? Klart!
Savne dokk jo litt allerede :D
Lykke t, eg he tru på at du kan klara 2 år t jaffal!

Me snakkes rondtforbi! Kanskje eg besøge dokk en dag?

2:55 a.m.  
Blogger Line Chickenplace said...

Månn Harald! Glømte å presentera meg når me treftst i dag, det va et laangt å forvirra håndtrykk..:p Det e ikkje så fantastisk innvikla stoff me lærte om i fjor, trur du takle det bra ;) Men me snakkes nok igjen snart! Velkommen te Lundehaugen :)

5:41 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Spre denne linken til alle du kjenne og ikke kjenner:
www.don-sebastian.blogspot.com
og gjør alle dyrevenner en tjeneste ved å lese posten som heter «Hunder stjålet»
Takk for hjelpen!

10:17 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home