lørdag, januar 22, 2005

Små og ubetydelige mål finnes ikke!

Dette er den første kvelden på lenge, hvor jeg faktisk har satt meg ned med data'n på GRUNN av trangen til å blogge! Sykt sier jeg dere! En eller annen fakkel ble tennt på midt inni min mørke hule. Det satte jeg pris på...

Min første "opptreden" sammen mitt nye lovssangsteam gjorde inntrykk på meg, det er ikke å fornekte! Gud var så absolutt tilstede. Nesten skremmende!
Som normal reaksjon til å komme meg opp på scener å gjøre "noe-som-helst", har jeg tendenser til å skjelve lett, kanskje få skikkelig psykiske problemer. Med tanke på at en hel DRØSS mennesker sitter å iaktar(?) hver og en av dine bevegelser, er det vel egentlig ikke særlig unormalt? Eller?

Han var med meg. Jeg var utrolig langt ifra ordet "ukomfortabel", viss vi skal slå opp i en ordbok! Det var så genialt, jeg kunne bare lukke øynene og la Ham lede meg. Så utrolig sjefs... gir du en glød et lite vindkast kan det fort bli til en flamme.
(Notat: Barn under 7 år bør ikke prøve dette ut)

Ettersom kvelden har vært utrolig bra har jeg blitt inspirert. Har lyst til å sette meg mål. Janteloven lurer seg selfølgelig inn på tankegangens "en gang" ensomme sti, og plutselig finner man ut at "disse målene er jo ikke vits i å sette seg, når en ikke kommer til å klare dem uansett!".
WHAT? I SAY WHAT? Bu janteloven, bu.
Men Hakke har et esse i ermet, ja kanskje ikkje i ermet, men heller i lommeboken!
Viss noen husker tilbake noen år. På et møte på Saron en fredagskveld ble denne såkallet "Janteloven" svært omdiskutert. Grunnen til at jeg husker dette SPESIELT godt er da ettersom jeg ENNÅ i min lommebok bærer det lille kortet vi fikk.

Anti-jante loven sier DETTE (følg med, ja med!):

1. Jeg er enestående
2. Min verdi kan ingen vurdere
3. Jeg har fått mitt vett for å bruke det
4. Jeg har noe å gi andre som andre ikke har
5. Jeg vet på mange områder mer enn andre
6. Jeg har mye jeg har grunn til å være stolt av
7. Jeg duger til noe
8. Jeg ønsker alt godt for dem som ikke er som meg
9. Jeg vet at det er noen som bryr seg om meg
10. Jeg vil være åpen for det jeg kan lære av andre


AMEN!

Dette betyr at mine mål er alle like realistiske -det er jo faktisk jeg selv som bestemmer!
Med full tro på dette har jeg valgt å skrive ned noen mål jeg har lyst å sette meg. Noen som hjelpe meg litt med å huske hva jeg virkelig ønsker i livet. Alt er om prioriteringer selfølgelig, det er jo det uungåelige tema :D

Gitar - Åååååh, haaaaar såååå lyst, har så utroooolig lyst!
Det er ingenting i verden jeg har mer lyst til å lære for tiden enn spillekunsten "gitar". Ikke legger jeg skjul på at det virker tamt med en sanger som ikke spiller instrument (her snakker jeg selfølgelig de sangerne som faktisk har det som YRKE). Det funker sikkert helt greit for de fleste andre å ikke ha noe annet instrument enn den høye vokalen, men jeg er ikke som de fleste andre... jeg vil MER!

Bety en forskjell - For andre, for Gud.
Jeg ønsker å gi mennesker inntrykk, tanker, muligheter. Vil de ha hjelp skal de få den. Vil de en venn skal jeg være det. Prøver en dude å drepe meg, skal jeg fillen meg be for ham!
Å smitte er noe jeg ønsker svært høyt. Viss et lite smil i deres retning kan gi dem en bedre dag så skulle det jo bare mangle? Eller?

Saron - Hva kan jeg gjøre for DEG?
Etter mye engasjemang fra mine medmennesker rundt meg har det kommet til det pungtet hvor jeg er LIKE engasjert!
Jeg har en UTROLIG trang til å få vår kjære menighet til å vokse. Bare tenk, hva om vi hadde oppi 500 ungdommer på hvert møte HVER FREDAG? Jeg er så wiiiildt klar, hodet mitt trenger et brannslokningsapparat bare ved tanken. Det nytter nemlig å drømme ser du.
Tilfeller hvor drømming har vært essensielt:
-Hvor tror du noen fikk den helt syke ideen om å kunne FLY?
-Hm, månen er gul... den MÅ jo vær av ost! At jeg ikke så dette før...
-"Hei, hva om vi lager noe som kan ta oss rundtforbi, uten at vi må bruke beina?"
"Joa, bare hjelp meg med å rulle denne firkanta steinen ned bakken først"
Pass på Saron, ungdomsarbeider Hakke er rett rundt hjørnet!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, var godt å komma på møte på saron på fredag! Kjenne eg e rett å slett avhengige av den tryggheten eg får der!!;) Å d e jo akkurat ikkje feil at den fysste eg treffe på i døra e en smilande Harald som komme med flotte komplemang! Det glede meg å sjå kor engasjerte du e Harald!:) Det va godt å synga i lag med deg til Gud ! ;) Stå på , du kan få til ALT du går inn for, det e eg sikker på !

6:04 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Ups ; den va fra Lina ja...=)

6:05 p.m.  
Blogger Harald said...

Så utrolig snillt...
takk Thomas og Lina!

6:34 p.m.  
Blogger Pål Berge said...

Halla buddy!

Tenkte at siden du fekk sånnen klikk for de, så ska du få lov å skriva om reopeningen av Kaffibaren fysst. Hehe =) Men då må du nesten gjær de litt fort. Her kan me ikkje sløsa med tid, du forstår det?

ONLY JOKING =)

Me ser i sommer ;)

4:29 p.m.  
Blogger Harald said...

Du vett godt sjøl at du nettopp SKREIV OM DET!!! Douh Pål, det va dårlig gjordt! Æsj.. fysj.
"Kor finne eg "ban commentator"-knappen?"

4:37 p.m.  
Blogger Pål Berge said...

Making my evel face =D Hoho..

De va kje stygt meint då ;)

4:53 p.m.  
Blogger Elisabeth said...

eg må sei det Harald, at eg ikkje kan forstå at du bare e 16 år... du he så villt møje å komma med... å eg må sei det at eg ser opp te deg! stå på gutt! det e bra å setta seg store mål i livet!

11:16 p.m.  
Blogger Harald said...

Dritkult, Elisabeth! Eg visste ikkje at du åg bloggde!
Takk ska du ha :) (eg e me på vinterleiren forresten)

11:28 p.m.  
Blogger Harald said...

Eg huske det va deg nå! Sjefs!
Ja, heila greiå va jo bare genialt, så eg ser jo iiingen gronn t å hiva korte vekk :D

1:49 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home