onsdag, februar 02, 2005

Til og med ryddegutten kan man spør om tips!

Sonic Flood "Gold" Album

Ja, det er sant det som er skrevet!Idag ble jeg undervist. Et "kaffe/espresso-kurs" ble holdt for de ansatte på kaffibaren.
Jeg var elev i et fag som jeg fort fant ut var av STOR interesse!
Nei, jeg er bare en ryddegutt. Så hvorfor lære MEG opp i espresso og kaffe? Har egentlig ikke peiling, men jeg tenker det var ment jeg skulle være der av en eller annen grunn. *Kikker opp i retning himmelen*

Asbjørn het han. Full av kunnskap om kaffe.
Hva ordet "kaffe" betydde, meningen med kaffe, og hva kaffe EGENTLIG skulle brukes til og med.
Lite visste jeg hvor lite jeg egentlig visste om kaffens opphav, smak, essense, konsistens og for ikke å snakke om aromaforskjell!
Jeg prøvde så godt jeg kunne å suge opp informasjonen han så fint la på tunga si. For en kunnskapsrik mann han var! Ja, for det var jo akkurat det han var. Kunnskapsrik mener jeg.
En i mengden la ut et spørsmål om hvor mye kaffe Asbjørn selv drakk til dagen.
"Uten en og en halv liter kaffe til dagen for jeg som oftest vondt i hodet"

SYKE, SYKE MENNESKE!
Jeg var en syk manns lærling, og jeg digget det. Fyren hadde så UTROLIG peiling.
Sånnt får meg til å tenke på hvor vis jeg selv vil bli når jeg blir "gammel". Når jeg eier kaffebaren, og bor i leiligheten ovenfor. Det vil bli en gledens tidsalder, hvor alle de unge menneskene vil sitte omkring meg og lytte mens jeg forklarer hvorfor Kenya Blue Mountain er så utrolig mye mindre bitter enn en Longo Espresso.
Jeg ser det for meg nå.

Hva kan jeg si?
Nå ser jeg VIRKELIG frem til Kaffibaren åpner i Mars! (beklager til dere som har fått høre av meg at de åpner i februar)
Poenget er å få frem det "gamle, gode lokalet" igjen. Jeg kan fortelle at interiøret inne er det samme som før. Noen farger har muligens blitt skiftet, men har etter min mening egentlig bare forbedret seg!

Død over slushmaskinen!
Den nye eieren er virkelig en kjernekar. Jeg liker ham skikkelig godt!
Vet ikke helt hva det er, men han minner meg om min bror, Jone. Samme stilen, samme rolige typen. Den typen som tenker og smaker på ordene før de kommer ut munnen. Han er skikkelig morsom.
Det er litt kult.

Den mer "sjabby" stilen er borte vekk. Fint noen fant ut at kaffibaren ikke var det samme som Møllehagen, og gjorde noe med det!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

noen dato på åpningen? KOmmer det til å bli laget like gode hvitløksbrød?

Roar

10:53 p.m.  
Blogger Pål Berge said...

Konge at di satse på det goda, gamla. Glede meg så vilt te Mars!! =)

6:37 p.m.  
Blogger Aspis said...

YEAH! Her skal det bli henging! =)

3:38 p.m.  
Blogger Harald said...

Hei Roar! Kjekt å sjå deg her :D

Sånn så det funke me menyen, så vil møje av det holla seg som det alltid he våre. Men der komme t å komma nye ting så bytte ut de "ikkje-så-solgte" varene.

Eg trur allerede nå at eg kan forsikra om at både Krydder- og hvitløks-brød, samt den supergoe kyllingsuppå holle seg på menyen ;)

5:12 p.m.  
Anonymous Anonym said...

emmm... Tenkte eg sko advara deg. Du komme t å få SERIØSE ;) konkuranse med det å eiga kaffi-baren... Den går nok te meg å Cecilie den... Sorry, No hard feelings??? :P
*KREMT* anonym... guess who!!

9:20 a.m.  
Anonymous Anonym said...

emmm... Tenkte eg sko advara deg. Du komme t å få SERIØSE ;) konkuranse med det å eiga kaffi-baren... Den går nok te meg å Cecilie den... Sorry, No hard feelings??? :P
*KREMT* anonym... guess who!!

9:21 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Eh... de e altså meg å Helena så ska eiga Kaffibaren.. Me he planlagt alt!! ska bli en store kjede å greie, åsså ska de hetta kaffikoppen:) Ikkje akkurat så orginalt navn, though...
Menne viss det ikkje blir me så eie ann, så får du lov:)

9:23 a.m.  
Blogger Harald said...

Ey, vent litt!
Cecilie? Som i "bak-disken"-cecilie? Litt forvirra her!

Karin?

7:02 p.m.  
Anonymous Anonym said...

And you heard an "aaaamen", brother..

12:49 p.m.  
Anonymous Anonym said...

yepp.. du virka litt forvirra..;)
(men d va kje meg heller alzå..va bare litt løye å kommentera din lost-het..)

12:59 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home